lördag 8 november 2008

brodermaskin

har fått låna en brodermaskin under en ganska lång tid...det var bara det att det borde ingå utbildning samtidigt...nåväl så småningom fick jag igång det hela ..men nu strular det igen...finns det någon som använt Pfaff 2124??
Annars är det som vanligt...planerna är högtflygande...men bara hälften blir av. Har just ätit en kycklinggryta som jag lagat efter recept ur ICA´s nya kokbok...det kan jag verkligen rekommendera..det står på sid.170.Mums!!
Evelyn..vart är du?? Hur går det med golfen?...hur går det med sångkören??.. ska du vara med i körslaget??
Kram
Inga

10 kommentarer:

Bella sa...

Tjingeling goa Inga,
och tack för att du frågar efter mig. Efter mycket möda och stort beesvär så hoppas jag nu att denna mejl stannar kvar. Golfen ligger ner, det räcker med att du kikar ut genom fönstret så förstår du varför. Kören? Jag vet inte om jag fortfarande är med i den. Jag kan bara öva en gång i månaden på grund av schemat och sista gången var jag förkyld, så nu tar det två månader innan jag kan vara med igen. Tror inte att jag har någon större lust när det går så lång tid mellan gångerna. Tror att jag ska lära mig sy bokomslag istället, om du har tid att visa mig hur man gör?
Kommer gärna på onsdag efter jobbet och kikar på sina fantastiska alster innan de går till försäljning, så kan vi prata mer om den idén. Jag ringer dig.
Kram så länge och vi hörs.
Evelyn

Bella sa...

Hej Ingalinga,
rungde dig ett par gånger igår från mobilen. Men du var ute på ävnetyr, förstår jag.
Har skaffat mig en egen blogg här så du kan skriva på den om du vill.
Detta är ett bra och kul sätt att hålla kontakt på, tycker du inte?
Tjejmiddagen den 18/11 är framflyttad till ett senare datum. Dels fyller en kompis 50 år den dagen, Rosita hade sluttenta den veckan och ett par andra kompisar är sjuka.
Skriv på min blogg, när du har tid och lust.
Kram tills dess från
Evelyn

Gittans Pysselsida sa...

Hej Bella

Gittans Pysselsida sa...

Hej Bella! Kollar bara om det går att skicka till dig.

Inga

Lena sa...

Hej Inga,tack för titten på min sida på Zoomin,har även en sida här på blogspot,du får gärna titta in.
Vad är det du ska brodera?

Linda sa...

Hej hej! Tackar för besöket.
Gableboxen hittar du på denna adress:
http://www.jersgirl.com/temps.html
Lycka till! Och välkommen in i pysselvärlden!
/Linda

Anneli sa...

Hej!
Tack för dina fina ord till mig på min sida.Önskar dig en skön lördag /Kram Anneli

Tinas pysselblogg sa...

Hej såg din kommentar på min blogg...stämplarna kommer från Panduro..tack för kommentar:)

Lotta sa...

Såg din kommentar på min sida om att adressen blivit fel till en blogcandy. Är ändrad nu - tack för att du sa ifrån.

Hälsningar
Lotta

Junebacken! sa...

Vilken rolig blogg du har, hit kommer jag tillbaka! =)